utorok 26. mája 2009

Puchovianka predstavuje mesto...


Ahojte ešte som Vám nepredstavila moje rodné mesto kde som bývala 30 rokov, tak to hneď napravím.Nuž bývalo sa mi tam fajn. Je to pekné a v poslednom čase vynovené mesto. Na rozdiel od mesta kde žijem teraz teda od Brodu, Púchov sa rozprestiera na rovine. Nie je to mesto historického rázu ako Brod no je to mesto moderné stále ho predstavitelia mesta zveľaďujú. V posledných rokoch sa v meste postavilo mnoho nových domov a tiež sa veľa zrenovovalo. Nové domy rastú ako huby po daždi. No rekonštrukcie komunikácii a tiež námestí sa nedajú prehliadnuť. Prejdime sa teda mojím rodným mestom a pozrime si ho mojimi očami. Čo v Púchove poteší oči návštevníka no i obyvateľa mesta? Je to pekná, nová pešia zóna s fontánami - priestor na oddych a príjemne strávený čas. Tiež je tu krásna Marcibányho záhrada, ktorá lahodí oku aj duši keď sa na jar a cez leto zelená a hýry farbami rozličných kvetov. Deti tu tiež majú svoj priestor, pekné ihrisko kde sa vyšantia do sýtosti. Staré námestie ako je pomenované nie je až také staré, lebo bolo pred niekoľkými rokmi upravované. Na starom námestí sa nachádza katolícky kostol, ktorý ako som pri poslednej návšteve Púchova je v rekonštrukcii. Keď zo starého námestia prejdete cez pešiu zónu naskytne sa Vám pohľad na evanielický kostol s farou, na ktorej je pamätná tabuľa J.A. Komenského. Keď budeme pokračovať v našej prechádzke mestom prídeme do centra mesta kde sa nachádza veľa obchodov a úradné inštitúcie. V meste nájdeme aj historický a pekne opravený župný dom, v ktorom je svadobná sieň a tiež múzeum mesta. Ak sa už chystáte mesto opustiť a zamierite na vlak tak idem s Vami, aby ešte pár vecí nezostalo nepovšimnutých:-) Prejdime po moste cez rieku pretekajúcu Púchovom a tou je rieka Váh. Za mostom sa nám spoza stromov vynorí malá kaplnka patriaca katolíckej cirkvi. Je to malá nenápadná stavba no nechcem aby zostala nepovšimnutá. No a teraz už sme na železničnej stanici ale aj tu je ešte čo vidieť, je to mini železničné múzeum v podobe parnej lokomotívy.
Páčila sa Vám prechádzka Púchovom? Je to pekné mesto, v ktorom som vyrástla a prežila veľa krásnych rokov. A preto som Vám ho chcela predstaviť. Ste zvedaví ako mesto vidí Pavel, prečítajte si o ňom v tomto blogu.

Žiadne komentáre: